Om venskaber, der holder...

Jagten på de skide 3 kilo for meget er gået ind

Måske er det vigtigt lige at starte dette indlæg med et lille pip ind i min fortid…

I en del af mit teenageliv, havde jeg et rigtigt anstrengt forhold til mad.. Så anstrengt at jeg faktisk i en periode stoppede med at spise særlig meget af det.. Kun fordi min stædige mor (<3) blev ved, fik jeg maden ind som en normal del af min hverdag igen. Tak, iøvrigt 🙂 Det tog mig dog temmelig mange år, før jeg kunne tale om det, og nu kan jeg tale om det så frit, at jeg sjældent gør.. Det er knap så vigtigt længere. For nu har jeg lært al det seje og lækre mad kan, så appetitten har i mange år intet fejlet 🙂 Jeg ejer stadig ikke en vægt, men kan godt se, når det bliver til for mange øller – så på den måde har jeg det ligesom enhver anden kvinde midt tyverne, der kigger sig i spejlet og tænker: “man kunne jo også leve af suppe i en uge, så jeg står skarpt på næste lørdag?!”

Men nej, det kan man, mere specifikt jeg, ikke. For med min fortid med mad, er det vigtigt, at mad gør glad – og god mad, gør mig glad… Det ændrer ikke på, at jeg virkelig gerne lige vil strammes op til bikinisæsonen O:)

Og det er så der, vi er nu…

Jeg har 4 vaner, som jeg tager i brug, når jeg liiiige synes vinterdellerner har fået for meget tag i mig. De er alle meget udramatiske og ikke-invasive for min dagligdag, og så har de den fordel, at når jeg stopper med at bekymre mig om dellen, så ebber brugen af vanerne lige så stille ud igen Måske du også kan få gavn af dem.

  1. Drik et glas inden maden. Ofte skyldes en del af sulten også tørst, og det glemmer jeg tit – tænker jeg ikke er den eneste. Derfor kan det være meget rart at starte et måltid med lige at få slukket tørsten. Jeg fandt tippet, da jeg faldt over en undersøgelse, der viser, at drikker du et glas inden maden er du mere disponibel for at tabe dig.. Eller sådan ca. deromkring konkluderede det – jeg købte i hvert fald præmissen og tænkte ved mig selv, at det  var en nem måde at komme et stykke af vejen på 😀
  2. Spis flere måltider – men mindre portioner. Når jeg beslutter mig for liiige at stramme ballerne, så spiser jeg mellem 6-8 gange om dagen, hvor måltidet så bare er det mindre. Jeg synes, det giver mig en bedre mæthed, og jeg kan godt lide at gå og smovse lidt hele dagen..
  3. Find nogle trapper og tag dem! Alle synes trapper over 2. sal er lidt en plage i livet, men når man nu alligevel skal bestige en bygning, hvorfor så ikke gøre det til fods?! Jeg sidder og skriver speciale på et kontor, der ligger på 4. sal, og taktikken er simpelthen at tage en række trin hurtigt, tage museskridt rundt i svinget, og så en række trin igen osv osv. Museskridtet giver tid, så os almindelige dødelige lige kan få vejret.. Min kondi er virkelig ikke, hvad den har været XD
  4. UPRØVET, men skulle virke fantasitsk: Spis kokosolie. Ja, du læste rigtigt nok. Kokosolie skulle indeholde alskens gode ting, der sætter din forbrænding i vejret, og det er jo faktisk det, vi er ude efter. Du kan proppe nok så lidt i skrutten, hvis din forbrænding er dårlig, så er du ligevidt. Jeg læste dette trick for et par uger siden, og jeg har ikke lige været modig nok til at prøve det endnu. De anbefalinger, jeg har set er helt op til 2 spiseskeer om dagen.. Tænker jeg prøver med lidt mindre doser til en start.

De 3 tips, som jeg selv allerede har prøvet, dem oplever jeg som dejligt nemme og ikke nogen, der stjæler fokus i hverdagen. Håber tricket med kokosolie bliver lige så godt!

Har du flere tricks, der ikke omvælter hele hverdagen i forsøget på at blive lidt sommerlækker, så del dem endelig i kommentaren 😀

12512-NO8SNK
Designed by Freepik <– De har gratis billeder derinde, og trods det kinky navn, så er det meget sobert  😉

-. Følg mig på Instagram .-/-. Følg mig på twitter .-/-. Skriv til mig .-
   

4 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Om venskaber, der holder...